Wednesday, November 18, 2009

Er vi noe mere verdt enn dem?(Video)

Legger ut en video som en tidligere utsending har laget. En veldig sterk sang, så vi utfordrer alle til å sette seg ned, glemme hverdagen i Norge for 5 min og la seg påvirke av tekst og bilder.



Jeg så et barn som lå og gråt
Alene, kald og våt.
Et barn rett og slett født på feil sted
Det er kanskje ikke noe jeg skal gjøre med det
Jeg så en gutt som pusset skoen gutt med skitne hender, skittent blod
Et liv som virket helt fortapt, men av hvem var gutten skapt

Refr
Jeg så livet der livet er
Jeg blir revet og dratt, kontrasten er svær
er jeg noe mere verd enn han?
Hjelp meg Gud å være sann
ikke glemme, ikke overse
men hvordan gjøre det?
Herre, vær med

Jeg så en olding be om brød
et uverdig liv, men ikke død.
Hun dunket trist på bilens dør
Hun hadde tomme hender, men tung, tung bør
Jeg så en far i byens park.
En far som nesten var blitt nark, en mann som drakk og tygde blad
En pappa rett og slett likeglad

Jeg så livet der livet er
Jeg blir revet og dratt, kontrasten er svær
Er jeg noe mer verdt enn han?
Hjelp meg Gud å være sann
Ikke glemme ikke overse
men hvordan gjør jeg det?
Herre, vær med!

Jeg så en mor som jobbet hardt, men barnet var ikke forlatt
og skolegang var nær.
En hel familie med tro på livet her.
Jeg så at mennesker tok tak i muligheten, i sin egen sak
Sammen kan vi alltid gjøre mer!
Hvis vi har hender som vil det hjertene ser

refr:
Vi kan se livet der livet er
Vi blir revet og dratt, kontrasten er svær
Er vi noe mere verd enn dem?
Hjelp oss Gud å finne hjem
Ikke glemme, ikke oversemen hvordan gjøre det?
Herre, vær med

No comments:

Post a Comment